Nabór na stanowisko ds kadr i obsługi sekretariatu

Utworzono dnia 10.04.2025

Dyrektor

Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu

62-100 Wągrowiec, ul. Janowiecka 98A

ogłasza

otwarty i  konkurencyjny nabór na zatrudnienie osoby na stanowisko

„ ds. kadr i obsługi sekretariatu”

 

 

I. Opis  stanowiska:

Zgodnie ze schematem organizacyjnym GZGKiM w Wągrowcu stanowisko ds. kadr i obsługi sekretariatu jest w dziale administracyjno-księgowym.

 

II.      Wymagania niezbędne:

  1. Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;
  3. Niekaralność sądowa za umyślne przestępstwo  ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  4. Wykształcenie średnie lub wyższe, preferowane z zakresu administracji, księgowości;
  5. Nieposzlakowana opinia:
  6. Prawo jazdy kat. B.

 

III.       Wymagania dodatkowe:

  1. Znajomość:
  1. zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji samorządowej, organizacji pracy i obiegu dokumentów w jednostkach samorządu terytorialnego;
  2. przepisów prawnych związanych z zadaniami wykonywanymi na stanowisku pracy, a przede wszystkim:
  • ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego,
  • ustawy prawo zamówień publicznych,
  • ustawy - kodeks postępowania cywilnego, kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawa o finansach publicznych,
  • ustawy o samorządzie gminnym.
  • ustawy o pracownikach samorządowych,
  • rozporządzenie o wynagradzaniu pracowników samorządowych.
  1. Biegła znajomość obsługi komputera, w tym obsługa MS Office, poczty elektronicznej;
  2. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
  3. Odporność na stres;
  4. Umiejętność pracy w zespole;
  5. Umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy;
  6. Dyspozycyjność, obowiązkowość, systematyczność, odpowiedzialność;
  7. Umiejętność śledzenia zmian w przepisach, podejmowania decyzji i samodzielnego rozwiązywania problemów;
  8. Znajomość programu Płatnik;

IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  1. Obsługa petentów Zakładu.
  2. Obsługa sekretariatu:
  1. Prowadzenie rejestru pism przychodzących i wychodzących oraz ewidencji faktur,
  2. Zapewnienie prawidłowego obiegu korespondencji,
  3. Przygotowywanie i wysyłka pocztowa.
  1. Prowadzenie centralnego rejestru umów.
  2. Gospodarka materiałami biurowymi oraz środkami czystości.
  3. Opracowywanie i ewidencja regulaminów, zarządzeń, normatywów i innych aktów formalno-prawnych obowiązujących w Zakładzie.
  4. Prowadzenie i pełnienie obowiązków związanych z profilem e – puap.
  5. Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz prowadzenie akt osobowych pracowników.
  6. Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych z rozwiązaniem stosunku pracy w tym kompletowanie dokumentacji do wniosku o emeryturę i rentę celem przedłożenia organom ZUS.
  7. Ewidencja czasu pracy - urlopy, zwolnienia z pracy itp.
  8. Naliczanie świadczeń pieniężnych pracownikom przysługujących ze stosunku pracy.
  9. Prowadzenie ewidencji wynagrodzeń oraz ewidencji zasiłków: chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich itp. dla poszczególnych pracowników na kartotekach pracowniczych.
  10. Wydawanie zaświadczeń pracownikom o wysokości zarobków.
  11. Dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym, ZUS-em zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  12. Współpraca z pozostałymi stanowiskami pracy w zakresie:
  1. potrzeb szkolenia załogi,
  2. porządku i dyscypliny pracy,
  3. wykorzystania czasu pracy, urlopów i innych zwolnień od pracy,
  4. informuje o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Zakładu.
  1. Prowadzenie spraw w zakresie bhp, w szczególności:
  1. zaopatrzenie pracowników w odzież ochronną i roboczą,
  2. zaopatrzenie w środki ochrony osobistej,
  3. prowadzenie imiennych kartotek ww. przydziałów.
  1. Naliczanie odpisu na zakładowy funduszu świadczeń socjalnych.
  2. Naliczanie czynszu i opłat związanych z najmem za lokale mieszkalne i użytkowe.
  3. Współpraca z pracownikiem ds. zasobów mieszkaniowych w zakresie zmian dotyczących naliczeń za lokale komunalne.
  4. Dokonywanie corocznej analizy wysokości stawek czynszowych i przygotowywanie propozycji zarządzeń w sprawie stawek czynszu dla lokali mieszkalnych i użytkowych oraz tych przekazanych w trwały zarząd.
  5. Dokonywanie corocznej kalkulacji wysokości opłat za centralne ogrzewanie i przygotowywanie propozycji zarządzeń w sprawie wysokości opłat za centralne ogrzewanie dla lokali mieszkalnych i użytkowych oraz tych przekazanych w trwały zarząd.
  6. Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych; naliczanie amortyzacji sporządzanie rocznego sprawozdania.
  7. Prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej pozostałych środków trwałych ora ewidencji ilościowej wyposażenia.
  8. Prowadzenie kart pojazdów oraz urządzeń w zakresie zużycia paliwa oraz kart magazynowych opału.
  9. Pełnienie obowiązków Koordynatora dostępności, do zadań którego należy w szczególności:
  1. wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu;
  2. przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  3. monitorowanie działalności Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  4. przedstawianie Dyrektorowi Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.
  1. Publikowanie i prowadzenie strony internetowej zakładu www.gzgkimwagrowiec.pl oraz strony BIP.

 

V. Warunki pracy:

  1. Planowane zatrudnienie od maja 2025 roku na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy.                                                                                                                       
  2. Praca w siedzibie Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu, przy ul. Janowieckiej 98A oraz na terenie Gminy Wągrowiec.

 

VI Wymagane dokumenty:

  1. List motywacyjny;
  2. Curriculum vitae – opatrzony klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu na potrzeby obecnego procesu rekrutacji”;
  3. Oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  4. Kserokopie dyplomów potwierdzających posiadane wykształcenie;
  5. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji i uprawnień zawodowych;        
  6. Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy;
  7. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych;
  8. Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  9. Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na danym stanowisku.

VII.     Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

Termin składania aplikacji upływa 22 kwietnia 2025 r. o godz. 15:00 (o zachowaniu terminu decyduje data wpływu) w siedzibie zakładu:

Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu,

ul. Janowiecka 98A, 62-100 Wągrowiec

Dokumenty aplikacyjne mogą być składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie tylko  w formie pisemnej. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.) Przesłanie i opatrzone podpisem kwalifikowanym na EPUAP (/Gzgkim_Wagrowiec/SkrytkaESP).

Dokumenty powinny być numerowane i zawierać spis treści. Dokumenty aplikacyjne w formie pisemnej należy złożyć w zamkniętej kopercie z napisem: „Nabór na stanowisko urzędnicze ds. kadr i obsługi sekretariatu. Nie otwierać przed zebraniem się komisji rekrutacyjnej”.

VIII.    Informacje dodatkowe

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%. Zgodnie z art. 13a ust ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2024r poz. 1135 t. j.) pierwszeństwo w zatrudnieniu  przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile spełnia wymagania na dane stanowisko.

Kandydaci zobowiązani są do zapoznania się z regulaminem naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Gminnym Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu, stanowiący załącznik do Zarządzenia Dyrektora Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu Nr 1/2014 z dnia 7 lutego 2014 r. (dostępny na stronie www.gzgkimwagrowiec.pl) w zakładce nabór pracowników lub w siedzibie Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu, przy ul. Janowieckiej 98A.

Konkurs przebiegać będzie w następujących etapach:

a) składanie dokumentów aplikacyjnych,

b ) wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych,

c) selekcja końcowa kandydatów,

d) sporządzanie protokołu o przeprowadzonym naborze na dane stanowisko urzędnicze,

e) ogłoszenie wyników naboru.

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:

  1. Administratorem Państwa danych jest Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu (adres: ul. Janowiecka 98A, 62-100 Wągrowiec, e-mail: gzgkim@gzgkimwagrowiec.pl).
  2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
  3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego1,2. Podanie innych danych jest dobrowolne i następuje na podstawie Państwa zgody, która może zostać w dowolnym czasie wycofana.

Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych postępowaniach rekrutacyjnych, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę3.

  1. W związku z powyższym podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowią:
  1. 1art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221 § 1 oraz § 3-5- ustawy z 26 czerwca
    1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.) oraz art. 6 i 11 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 ze zm.);
  2. 2art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
  3. 3art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
    1. Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od momentu zakończenia rekrutacji.

W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych w celu przeprowadzenia przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 12 miesięcy od chwili otrzymania przez Administratora aplikacji rekrutacyjnej lub do czasu wycofania zgody.

  1. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
  2. Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
  3. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
  1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
  2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
  3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  4. prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
    (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
  5. w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest zgoda, przysługuje Państwu prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
    1. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 § 1 oraz § 3-5  Kodeksu pracy, jak również z ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością rozpatrzenia Państwa aplikacji złożonej w postępowaniu rekrutacyjnym.
    2. Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.