Nabór na stanowisko ds kadr i obsługi sekretariatu
Dyrektor
Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu
62-100 Wągrowiec, ul. Janowiecka 98A
ogłasza
otwarty i konkurencyjny nabór na zatrudnienie osoby na stanowisko
„ ds. kadr i obsługi sekretariatu”
I. Opis stanowiska:
Zgodnie ze schematem organizacyjnym GZGKiM w Wągrowcu stanowisko ds. kadr i obsługi sekretariatu jest w dziale administracyjno-księgowym.
II. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych;
- Niekaralność sądowa za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Wykształcenie średnie lub wyższe, preferowane z zakresu administracji, księgowości;
- Nieposzlakowana opinia:
- Prawo jazdy kat. B.
III. Wymagania dodatkowe:
- Znajomość:
- zagadnień z zakresu funkcjonowania administracji samorządowej, organizacji pracy i obiegu dokumentów w jednostkach samorządu terytorialnego;
- przepisów prawnych związanych z zadaniami wykonywanymi na stanowisku pracy, a przede wszystkim:
- ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie Kodeksu cywilnego,
- ustawy prawo zamówień publicznych,
- ustawy - kodeks postępowania cywilnego, kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawy o samorządzie gminnym.
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- rozporządzenie o wynagradzaniu pracowników samorządowych.
- Biegła znajomość obsługi komputera, w tym obsługa MS Office, poczty elektronicznej;
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku;
- Odporność na stres;
- Umiejętność pracy w zespole;
- Umiejętność planowania i sprawnej organizacji pracy;
- Dyspozycyjność, obowiązkowość, systematyczność, odpowiedzialność;
- Umiejętność śledzenia zmian w przepisach, podejmowania decyzji i samodzielnego rozwiązywania problemów;
- Znajomość programu Płatnik;
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- Obsługa petentów Zakładu.
- Obsługa sekretariatu:
- Prowadzenie rejestru pism przychodzących i wychodzących oraz ewidencji faktur,
- Zapewnienie prawidłowego obiegu korespondencji,
- Przygotowywanie i wysyłka pocztowa.
- Prowadzenie centralnego rejestru umów.
- Gospodarka materiałami biurowymi oraz środkami czystości.
- Opracowywanie i ewidencja regulaminów, zarządzeń, normatywów i innych aktów formalno-prawnych obowiązujących w Zakładzie.
- Prowadzenie i pełnienie obowiązków związanych z profilem e – puap.
- Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz prowadzenie akt osobowych pracowników.
- Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych z rozwiązaniem stosunku pracy w tym kompletowanie dokumentacji do wniosku o emeryturę i rentę celem przedłożenia organom ZUS.
- Ewidencja czasu pracy - urlopy, zwolnienia z pracy itp.
- Naliczanie świadczeń pieniężnych pracownikom przysługujących ze stosunku pracy.
- Prowadzenie ewidencji wynagrodzeń oraz ewidencji zasiłków: chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich itp. dla poszczególnych pracowników na kartotekach pracowniczych.
- Wydawanie zaświadczeń pracownikom o wysokości zarobków.
- Dokonywanie rozliczeń z Urzędem Skarbowym, ZUS-em zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Współpraca z pozostałymi stanowiskami pracy w zakresie:
- potrzeb szkolenia załogi,
- porządku i dyscypliny pracy,
- wykorzystania czasu pracy, urlopów i innych zwolnień od pracy,
- informuje o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Zakładu.
- Prowadzenie spraw w zakresie bhp, w szczególności:
- zaopatrzenie pracowników w odzież ochronną i roboczą,
- zaopatrzenie w środki ochrony osobistej,
- prowadzenie imiennych kartotek ww. przydziałów.
- Naliczanie odpisu na zakładowy funduszu świadczeń socjalnych.
- Naliczanie czynszu i opłat związanych z najmem za lokale mieszkalne i użytkowe.
- Współpraca z pracownikiem ds. zasobów mieszkaniowych w zakresie zmian dotyczących naliczeń za lokale komunalne.
- Dokonywanie corocznej analizy wysokości stawek czynszowych i przygotowywanie propozycji zarządzeń w sprawie stawek czynszu dla lokali mieszkalnych i użytkowych oraz tych przekazanych w trwały zarząd.
- Dokonywanie corocznej kalkulacji wysokości opłat za centralne ogrzewanie i przygotowywanie propozycji zarządzeń w sprawie wysokości opłat za centralne ogrzewanie dla lokali mieszkalnych i użytkowych oraz tych przekazanych w trwały zarząd.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych; naliczanie amortyzacji sporządzanie rocznego sprawozdania.
- Prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej pozostałych środków trwałych ora ewidencji ilościowej wyposażenia.
- Prowadzenie kart pojazdów oraz urządzeń w zakresie zużycia paliwa oraz kart magazynowych opału.
- Pełnienie obowiązków Koordynatora dostępności, do zadań którego należy w szczególności:
- wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- monitorowanie działalności Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- przedstawianie Dyrektorowi Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań.
- Publikowanie i prowadzenie strony internetowej zakładu www.gzgkimwagrowiec.pl oraz strony BIP.
V. Warunki pracy:
- Planowane zatrudnienie od maja 2025 roku na podstawie umowy o pracę, w pełnym wymiarze czasu pracy.
- Praca w siedzibie Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu, przy ul. Janowieckiej 98A oraz na terenie Gminy Wągrowiec.
VI Wymagane dokumenty:
- List motywacyjny;
- Curriculum vitae – opatrzony klauzulą „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu na potrzeby obecnego procesu rekrutacji”;
- Oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- Kserokopie dyplomów potwierdzających posiadane wykształcenie;
- Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji i uprawnień zawodowych;
- Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganego stażu pracy;
- Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych;
- Oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na danym stanowisku.
VII. Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Termin składania aplikacji upływa 22 kwietnia 2025 r. o godz. 15:00 (o zachowaniu terminu decyduje data wpływu) w siedzibie zakładu:
Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu,
ul. Janowiecka 98A, 62-100 Wągrowiec
Dokumenty aplikacyjne mogą być składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie tylko w formie pisemnej. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu (zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.) Przesłanie i opatrzone podpisem kwalifikowanym na EPUAP (/Gzgkim_Wagrowiec/SkrytkaESP).
Dokumenty powinny być numerowane i zawierać spis treści. Dokumenty aplikacyjne w formie pisemnej należy złożyć w zamkniętej kopercie z napisem: „Nabór na stanowisko urzędnicze ds. kadr i obsługi sekretariatu. Nie otwierać przed zebraniem się komisji rekrutacyjnej”.
VIII. Informacje dodatkowe
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych był niższy niż 6%. Zgodnie z art. 13a ust ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U.2024r poz. 1135 t. j.) pierwszeństwo w zatrudnieniu przysługuje osobie niepełnosprawnej, o ile spełnia wymagania na dane stanowisko.
Kandydaci zobowiązani są do zapoznania się z regulaminem naboru na wolne stanowisko urzędnicze w Gminnym Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu, stanowiący załącznik do Zarządzenia Dyrektora Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu Nr 1/2014 z dnia 7 lutego 2014 r. (dostępny na stronie www.gzgkimwagrowiec.pl) w zakładce nabór pracowników lub w siedzibie Gminnego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu, przy ul. Janowieckiej 98A.
Konkurs przebiegać będzie w następujących etapach:
a) składanie dokumentów aplikacyjnych,
b ) wstępna selekcja kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych,
c) selekcja końcowa kandydatów,
d) sporządzanie protokołu o przeprowadzonym naborze na dane stanowisko urzędnicze,
e) ogłoszenie wyników naboru.
Klauzula informacyjna
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L. z 2016r. Nr 119, s.1 ze zm.) - dalej: „RODO” informuję, że:
- Administratorem Państwa danych jest Gminny Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wągrowcu (adres: ul. Janowiecka 98A, 62-100 Wągrowiec, e-mail: gzgkim@gzgkimwagrowiec.pl).
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym mogą się Państwo kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl lub pisemnie na adres Administratora.
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego1,2. Podanie innych danych jest dobrowolne i następuje na podstawie Państwa zgody, która może zostać w dowolnym czasie wycofana.
Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe także w kolejnych postępowaniach rekrutacyjnych, jeżeli wyrażą Państwo na to zgodę3.
- W związku z powyższym podstawę prawną przetwarzania Państwa danych osobowych stanowią:
- 1art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z art. 221 § 1 oraz § 3-5- ustawy z 26 czerwca
1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.) oraz art. 6 i 11 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1282 ze zm.); - 2art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- 3art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
- Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od momentu zakończenia rekrutacji.
W przypadku wyrażonej przez Państwa zgody na wykorzystywanie danych osobowych w celu przeprowadzenia przyszłych rekrutacji, Państwa dane będą wykorzystywane przez 12 miesięcy od chwili otrzymania przez Administratora aplikacji rekrutacyjnej lub do czasu wycofania zgody.
- Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
- Państwa dane nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).
- W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
(ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa), w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO); - w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest zgoda, przysługuje Państwu prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 § 1 oraz § 3-5 Kodeksu pracy, jak również z ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością rozpatrzenia Państwa aplikacji złożonej w postępowaniu rekrutacyjnym.
- Państwa dane mogą zostać przekazane podmiotom zewnętrznym na podstawie umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji procesu rekrutacji, a także podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa.